19 August, 2010

..::MENGAPA WANITA MENANGIS::..

Post kali nie nak cite pasal kenapa perempuan menangis??.. nak share dah lama dah tp mklumlah manusia…mgkin inilah masanya…huhu… sesiapa yang belum pernah baca.. harap bace smpai habis dan sesiapa yang dah tau,..blh bace blik untuk segarkan ingatan…haha.. SELAMAT MEMBACA….



pics by iLuvislam....
seindah hiasan di dunia ialah wanita solehah..



Seorang anak laki-laki kecil bertanya kepada ibunya "Mengapa ibu menangis?"


"Kerana aku seorang wanita", kata sang ibu kepadanya.


"Aku tidak mengerti",kata anak itu.


Ibunya hanya memeluknya dan berkata, "Dan kau tak akan pernah mengerti"


Kemudian anak laki-laki itu bertanya kepada ayahnya,


"Mengapa ibu suka menangis tanpa alasan?"


"Semua wanita menangis tanpa alasan", hanya itu yang dapat dikatakan oleh ayahnya.


Anak laki-laki kecil itu pun lalu tumbuh menjadi seorang laki-laki dewasa, tetap ingin tahu mengapa wanita menangis.


Akhirnya ia menghubungi Tuhan, dan ia bertanya, "Tuhan, mengapa wanita begitu mudah menangis?"


Allah berfirman:


"Ketika Aku menciptakan seorang wanita, ia diharuskan untuk menjadi seorang yang istimewa.


Aku membuat bahunya cukup kuat untuk menopang dunia; namun, harus cukup lembut untuk memberikan kenyamanan "


"Aku memberikannya kekuatan dari dalam untuk mampu melahirkan anak dan menerima penolakan yang seringkali datang dari anak-anaknya "


"Aku memberinya kekerasan untuk membuatnya tetap tegar ketika orang-orang lain menyerah, dan mengasuh keluarganya dengan penderitaan dan kelelahan tanpa mengeluh "


"Aku memberinya kepekaan untuk mencintai anak-anaknya dalam setiap keadaan, bahkan ketika anaknya bersikap sangat menyakiti hatinya "


"Aku memberinya kekuatan untuk mendukung suaminya dalam kegagalannya dan melengkapi dengan tulang rusuk suaminya untuk melindungi hatinya "


"Aku memberinya kebijaksanaan untuk mengetahui bahwa seorang suami yang baik takkan pernah menyakiti isterinya, tetapi kadang menguji kekuatannya dan ketetapan hatinya untuk berada disisi suaminya tanpa ragu"


"Dan akhirnya, Aku memberinya air mata untuk dititiskan dan ini adalah khusus miliknya untuk

digunakan bilapun dia perlukan."


Hah..da abes baca kan?? So kepada semua perempuan pernah rasa x kadng2 rase nak nangis je… aku pun pernah rase mcm tue… first time bile aku baca benda nie,, aku compare ngan mak aku… dan betul cerita nie… betapa istimewanya wanita….

  • "Kecantikan seorang wanita bukanlah dari pakaian yang dikenakannya, susuk yang ia tampilkan, atau bagaimana ia menyisir rambutnya.tetapi kecantikan seorang wanita harus dilihat dari matanya, kerana itulah pintu hatinya.. Tempat dimana cinta itu ada."

Setiap Wanita itu Cantik.



3 comments:

  1. salam midah..
    wanita menangis yer..bile ekh last kasha menangis di khalayak?hehe..ha..ada masa tu kasha nagis kat muktamar..xbole berenti plak tu, sampai kene gi bilik air dalam 15 minit jugak la baru bole berenti..ada yag nampak jugak..ingat2 balik malu n bengang lak..jgn ty kenapa kasha nangis..nti kasha mule menipu untuk member alasan tiu..hehe
    salam ramadhan
    wassalam

    ReplyDelete
  2. salam kashah..
    kite pun bukannye slalu nangis kat depan org... dulu wktu duk asrm mmg slalu nangis tanpa sebab...skrg nie jarang tp pernah tu pun bile sensorg... thanx bc...hehe

    ReplyDelete