15 August, 2010

..::DEBARAN 22 TAHUN::..

entry kali ni aku nak share psl debaran aku wktu nak menginjak masuk 2010...aku rase mcm bile time 22 tahun nie byk yang menanti... aku rase mcm takut je nak menghadapi umur 22 tahun... ak pk aku makin tue ke?? hehe.. bile aku melalui kehidupan 2010.. byk la gak suke dan dukenya..

>> dlm persatuan, ni sem last aku pegang jwatn... syg tu mmgla syg tp at least tanggungjawab aku berkurg...sem 6 nie gak aku rase rapat ngan kak izza, akak hep.. akak tue baik...

>> 2010 aku mula mengambil lesen...tp stakat nie lum abes2 lagi blajarnya... tersekat sebb las dapt L, aku mula exam then start cuti sem dan start praktikal...

>> paling aku terasa adalah ALLAH dah mengambil nyawa seorg lagi hambaNYA iaitu abah... cerita pemergian abah juga akan dikongsikan nanti.. mgkin ni lah debaran2 yg akan aku tempuhi...

>> satu lg kejadian yg membuatkan aku terpk knape aku rase mcm tkut nak msuk umur 22.. lpas abah xde baru kluar result dan kenyataannya tepat seperti aku jangkakan...kantoi satu subjek.... aku mmg mcm x blh buat langsung paper tue.. mcm x pernah blaja ape2...nak nangis pun mmg dah tu usaha aku... aku terima dgn redhanya...



..:: aku mencri hikmah dlm stiap apa yg berlaku sbb ALLAH x pernah memberikan sesuatu tanpa hikmahNYA.. cume kite manusia yg perlu menggali dan mencari... kadang2 musibah yg menimpa tanda ALLAH masih syg pada kita sebab DIA mahu dan rindu untuk mendengar suara kita mengadu dan meminta padaNYA.. DIA mahu kita rapat denganNYA...alhamdulillah stakat nie aku dah berjumpa hikmah y terselit di sebalik kejadian.... aku sgt bersyukur dgn stiap apa yang diberikan::..

YA ALLAH..AKU PERCAYA STIAP KEJADIANMU MEMPUNYAI ATURANNYA SENDIRI... AKU BERDOA AGAR PERJALANAN HIDUP DUNIA DAN AKHIRATKU, KELUARGAKU, GURUKU, SHBTKU SENTIASA DI BAWAH NAUNGAN RAHMATMU...INSYAALLAH...AMIN..

selamat hari lahir..(^_^) ingatlah bhw umur yang meningkat itu menndakan kita makin hampir kpd janji Allah yang pasti...

No comments:

Post a Comment