03 August, 2010

..::i'm back::..

Hai.. lama dah aku x update blog nie... actually byk sebenar nye aku nak share ngan sume.. tp kekangan masa n line... so skrg nie aku cube la update sikit2 wlupn dah lapuk..haha... mcm ari nie... aku bru ajar member rapat aku yg baru tuk wat blog... so sape yg teringin bc blog die blh ar gi www.msjuliet-areju.blogspot.com.. k untuk permulaan aku ade cite sedih..best n terharu..

skrg ni aku tengah praktikal... kat Halim Ahmad & Co... aku percaya setiap yg berlaku mmg dah tertulis... Alhamdulillah aku praktikal kat sini... sebab bos ngan semua staff die sgt la baik... x kedekut ilmu...(^_~)... cume biase la kan.. lumrah orang bekerja nie...penat... bile difikir nak compare study ngan keje mane satu lagi penat?? bagi aku dua-dua mempunyai kepenatan yg berbeza...haha...

klu study..aku penat nak menelaah buku2 tue...nak2 subjek yg x suke.. tp best nya sbb x yah bazir duit untuk tambang ngan makan pun ala kadar je, dpt exercise sbb gi kuliah jalan kaki..ade masa untuk pengisian jiwa, blh berpesatuan...

klu keje plak..penat die lain mcm ckit... balik umah je confirm mandi, makan, solat n tdo... klu kuat ckit baru la add aktiviti lain...kdg tu nak tgk tv pun x larat...tp bile dah sesuai nie perkara mcm tu kdg2 je la terjadi...huhu... keje best sebab merasa dpt duit sendiri dan lebih terasa klu nak guna duit tu... betapa susah nak dpt duit...terimbau la mcm mane abah cari duit untuk besarkan anak-anak dan betapa jimatnya mak dlm membelanjakan duit yang ade supaya cukup makan, pakai, sekolah anak-anak yang seramai 8 orang nie...

kesimpulannya kite kena hargai setiap apa yg kite hadapi sekarang... sebab masa memang x blh diundur... kite kena corak dan bentukkan apa yang kite mahukan... jangan banyak mengeluh... kena bersyukur setiap apa yang diperolehi... makin aku besar makin aku faham... bgus la mcm tu..jgn makin besar makin x paham...hehe... k cukup la smpai sini ye...tata...

No comments:

Post a Comment