06 September, 2013

..:: HATI BESAR VS HATI KECIK ::..




video


Bismillahhirrahmannirrahim.... Sebelum baca post ni.. ce tekan play kat atas tu dan baca kisah "HATI & GELAS".. satu kisah yang boleh memotivasikan diri dan mengubah suasana hati... jadikanlah 'qalbumu' (hatimu) sebesar tasik/sungai dalam menerima apa2 Ujian @ masalah... jangan sempitkan qalbumu umpama gelas yg akan masin jika dibubuh segenggam garam...




"apa yg membuatmu sedih dan apa yg bisa kau lakukan agar menjadi lebih baik"

Hakikatnya adakalanya benda yg kecik @ remeh pun mampu membuat seseorg tu mengalirkan air mata... dan aku merupakan salah seorang drpda tu.. bila cek2 balik rapuh betul hati ni dlm menerima ujian..


Tapi Alhamdulillah Allah tu Maha Mengetahui...Dia ketuk hati aku dari sisi yg lain yg membuat aku berterima kasih pada shbt yg membuat aku menangis... Sebab apa? Sebab aku dpt menangis kat hadapan DIA yg menciptakan aku...membuat aku sedar yg aku dah jarang alirkan air mata keranaNYA... alhamdulillah Allah hadirkan ujian utk aku balik dalam dakapan DIA yg maha Kuasa... =)

Lepas aku da ngadu kat kekasih yg menciptakan aku, aku berasa sgt lega...dan maafkan shbt yg aku syg tu dan berterima kasih kat dia sbb dia yg membuat aku menangis...hee

Aku sntiasa nasihat diri sndiri...jgn nak syg org ni sgt2 (even kwn pmpuan) melebihi rasa syg kita kat Allah sbb aku tahu kondisi hati aku mcm mana dan aku tahu kelemahan aku di mana... alhamdulillah Allah... bantu aku...pelihara aku, keluargaku dan shbt2 aku... tapi jgnlah smpai Engkau tarik kasih sygku terhadap manusia disebabkan kelemahanku...




Last skali aku nak tutup dgn kata2 kat bawah ni: 

"Adakalanya kita menempatkan seseorang itu pada tingkat paling tinggi di dalam hati sehingga kita leka rupanya kita tiada harga dalam jiwanya... sedangkan tmpat yg tertinngi itu sepatutnya kita tempatkan ALLAH yg menciptakan kita dan menghadirkan segala rasa"