12 February, 2014

..:: UJIAN IMAN ::..





"Apakah kamu menyangka bahawa kamu akan dibiarkan dengan hanya berkata 'Kami telah beriman' sedangkan kamu belum diuji?" 

(al ankabut:2);
 27012014


Pembuka cerita tahun 2014...Bismillah...


Manisnya iman hanya dirasa oleh org2 yg benar2 mencari manisnya iman dan diberi izin olehNYA utk merasa nikmat kemanisan itu...  Alhamdulillah walau ianya terlintas dalam hati, tp selang beberapa minit aku diuji dgn lintasan hati itu...dan disebabkan itu aku berasa sayangnya Allah pada aku yg banyak dosa...

Alhamdulillah... dgn anugerah taufiq drpdNYA, aku dpt belajar byk benda...aku 'feel' dgn kata2 Allah yg DIA xkan uji seseorg hamba di luar kemampuan hambaNYA... see... Allah tu sgt syg kat kita ni makhluk yg Dia cipta....

Nangis kat bus stop dgn buka mushaf... mmg stu perasaan yg rare... x spt selalu yg malu2 nak buka mushaf wktu duk kat bus stop... (nasib x de org tny, 'sesat ke dik?' hihi)... mmg hnya mengingatiNYA, hati akan menjadi tenang.... dan sungguh di kala kita terasa keseorangan, Allah x pernah tinggalkan kita... Alhamdulillah...

Bersangka baiklah dgn Allah....redha, syukur dgn ujian musibah yg dikurniakanNYA... Alhamdulillah Allah nak mematangkan aku dgn kisah ini.... mengeluarkan aku dari kepompong yg bergantung pada makhluk.. huhu...

Hanya TERIMA KASIH YA ALLAH UNTUK HARI ITU yg aku mampu ucapkan di kala semua rasa bergaul di dalam hati yg satu...dan terima kasih Allah atas segala nikmat yg Engkau telah berikan kepada kami wlu banyak di antara kami yg sering melanggar suruhanMU....





2 comments: