12 November, 2013

..:: ..... ::...

Bismillah... hari ni tiada tjuk....simple... Bahasa kiasan hati...


Berkali-kali sudah diingatkan pada diri
Mengapa menagih kasih manusia yg kau kasihi
Sdgkan kau yg sepatutnya menyebarkan kasihmu
Tanpa mengharap balasan yg sama darinya
Dan kau patut lebih menagih dan berharap akan kasihnya Allah padamu
Namun jiwamu belum lagi besar
Kau masih menjadi gelas utk menampung segenggam garam

Dalam kesedihan, Dia masih syg padamu
Dengan menganugerahkan air mata
Di mana segala apa yg terpendam di kalbu
Mengalir tanpa kata melalui butir2 jernih
Dan menjadikan Qalbumu kembali tenang
Umpama tiada apa yg kau sedihkan dan sakitkan...
Itulah azimat air mata kepada insan yg bernama perempuan...

Tuhan.....
Kau pandanglah aku dgn pandangan kasih sayangMu
Kau pandanglah aku dgn pandangan rahmatMu
Kerana Kau berkali-kali mengajar aku
Utk mengejar cintaMU dan berharap hanya padaMU
Namun aku insan yg lemah dan banyak dosa
Ada ketika aku terikut arus dunia 
Namun Kau masih menyayangiku dgn menghantar mehnahMU
Agar hatiku terusik utk kembali merasa ingin dekat denganMU...

~ph o857~






1 comment: