31 January, 2019

..::DEAR ME...I LOVE YOU::..

Big Boss bagi gambar ni...dari dulu big boss seakan mengerti perasaan aku... Terima kasih Allah jumpakan aku dgn Big boss

Bismillahirrahmanirrahim....

Kebiasaannya aku kalau kurang membaca dan bila hidup aku stagnant (maksudnya macam berjalan di garis lurus tanpa ada turun naik yang ketara), aku ketandusan idea untuk menghasilkan puisi atau kata-kata dari jiwa...

Tapi sejak masuk tahun baru ni...beberapa hal kehidupan yang membuat hatiku berombak kuat... akal, nafsu dan hati sering bercanggah hingga terkadang aku rasa aku berada dalam zon mampir kepada kemurungan... 

Namun, Allah maha baik utk tetap kekalkan aku dalam kewarasan fikiran, iman yg masih tetap ingat padaNYA... lalu aku muntahkan rasa2 itu pada bentuk penulisan @ penyusunan ayat.... akhirnya banyak juga aku up pada IG personal mahupun IG Persada Hamba itu sendiri....

Puisi di bawah aku gubah tatkala aku memamg sedang berada pada titik kosong...agar aku bangkit kembali dan sayang diriku... sesuai dgn quote di atas jangan biarkan apa yang berlaku di sekelilingmu, masuk ke dalam hati lalu membuatkanmu tenggelam...

Jadinya, enjoy puisi caca marba ni.... mudah-mudahan puisi yg dihasilkan dari hati akan sampai ke hati... aminn..


Dear me,
Please and please love yourself
Don't let anyone hurt you
And don't let you hurt yourself
You must believe that 
You have such a kind and beautiful heart...

Hati yang ampuh
Hati yang bisa memaafkan
Hati yang mudah empati
Hati yang begitu memahami

Tidak mengapa andai kau dilihat mengalah
kerna kau memandang orang lain lebih baik dan hebat daripadamu
Cuma engkau tidak perlu terus jatuh tenggelam hingga ke dasar
kerna kau perlu bangkit semula
Menyediakan dirimu utk dia yg tidak mengalah denganmu... 

-- END --

Ini adalah campuran bahasa kerana bukan senang juga untuk aku menulis dalam english..hihi... jadinya jika x sedap, boleh kritik dengan baik ya... apapun... garis takdir yang Allah telah susun ini adalah yang terbaik untukku... Aku perlu jalan terus dan membina diri mengharungi apa yang Allah telah beri agar kemanisan pasti akan kurasai bila tiba saatnya nanti...

orait... tata... Assalamualaikum... =')

1 comment: