30 January, 2019

..::SELAMAT DATANG, 2019::..



BISMILLAH




Pejam celik pejam celik dah nak masuk februari, 2019 dah kita ni....
hmm....
Tahun lepas, 2018 adalah tahun yang cantik bagi aku tapiiiiii xde satu pun penulisan kat persada ni yang aku tulis....sedih betul.... walhal tahun lepas banyak moment2 yang aku lakar dan tahun lepas boleh dikatakan tahun yang paling banyak aku gunakan passport... sebab apa? sebab aku mengambil semangat planner 2018 iaitu let be adventurers.... tapi 4 tempat je yg aku guna passport tu... xbanyak pun... huhu... aku listkan kat bawah ni:

- Surabaya (hiking gunung kerinci & gunung danau 7)
- Acheh (melawat acheh dan menyantuni tahfiz kat sana)
- Hatyai(jalan2 makan2)
- Betong (hiking gunung silipat)

Bila fikir balik....kenapa aku x buang sawang kat blog ni.... rupanya, dari pengamatan aku.... aku da update story tu kat ig personal....sbb apa? sbb lagi mudah update kat ig... boleh terus curahkan apa yg aku nak.... maafkan aku persada....tapi aku rindu nak corat coret kat sini...boleh menulis bebas dan panjang tanpa ada sekatan.... haha...

So sebelum aku buat entry "permulaan tahun yg mendung" aku nak recap balik 2018...kenapa aku rasa 2018 tahun manis...hehe...aku C&P je dan tambah sikit2 drpd ig... =) (utk menjayakan post ini dipublish, klu x ianya hanya tinggal di dalam kotak draft)...


Tahun 2018 terasa istimewa sbb:

1. Jatuh pada Hari jumaat
2. Bulan Ramadhan (xlama lagi mgkin sampai pada 1 syawal dimana aku ank bulan syawal.. nk puasa sunat diharamkan sbb mmg haram puasa 1 syawal tu...hehe)
3. Disebabkan suka no 8, tahun ni 2018 dan tahun ke-8 abah xde ngan kami...
4. Tahun ni angka depan berubah..
5. Banyak travel (sesuai dgn planner tahun ni)
6. Diam x diam ahli keluarga HH ni, dah menjadi 18 orang... (tambah 1 yg tersemat kemas dalam hati)
7. Lagi satu aku da berjaya sampai 2 gunung yg berada dlm list G7 (yong belar & ulu sepat)... personally aku ni bukan senang nak buat benda2 ni semua...huhu... tapi aku cuba cabar diri sendiri...alhamdulillah...


Bawah ni pula doa yg kuharap dan panjatkan utk peralihan umur (angka depan berubah...fuhh)...

Tidak ada yg lebih diharapkan selain drpd doa kalian agar Allah memberi ganjaran kebaikan selayaknya pada emak dan agar Aku sentiasa dlm pandangan kasih syg Allah, menjadi org yg bermanfaat, bijak mengawal emosi, jadi hamba yg taat dan memelihara solat, anak yg berbakti, kesihatan hati dan an fizikal serta segala sifat mahmudah dan doa yg baik2... .
Terima kasih pada semua yg telah menjadi pendidik Dan pengajar pada aku sepanjang perjalann hidup dulu kini dan akan dtg....😘😘🌷

1 comment:

  1. Yeah midah
    Alhamdulillah selepas 2 tahun
    Bertemu kembali di persada maya

    ReplyDelete