10 July, 2009

ALHAMDULILLAH

Hari ni aku bersyukur sangat sebab aku lulus tuk sume paper final exam.. walaupun aku tak dapt capai target yang aku tetapkan, tapi sekurang-kurangnya aku puas sebab aku rase aku dah berusaha untuk berjaya…Cuma mungkin aku belum betul2 berusaha mengikut cara-cara Islam yang sepenuhnya… Alhamdulillah ya Allah kerana memberi aku peluang dan rezeki untuk lulus semua paper sepanjang aku menuntut ilmu…..

InsyaAllah aku akan lebih mempraktikkan ape yg pernah aku pelajari… korang pernah rase tak yang bile kite betul2 berharap padaNya, dan ape yang korang harapkan tu korang dapat, korang akan rase bersyukur sangat….aku betul2 yakin denganNYA… dulu ustaz pernah cakap yang masalah kite sebenarnya ialah kita x yakin dengan ALLAH… kita percaya akan perkara2 ghaib tapi kebanyakannya tak yakin dengan perkara itu…. Sejak itu, aku mula menanamkan keyakinan aku pada ALLAH x kira dalam ape jua perkara dan Alhamdulillah aku semakin tenang dalam menghadapi sebarang keadaan…

Kawan baik aku pernah kate, janji ALLAH itu pasti…kita mesti yakin denganNYA… k abes pasal exam…
sedang aku cek result…ade hamba ALLAH yang telah menghadirkan kembali kenangan yang bagi aku sangat manis dan indah untuk dikenangi tetapi untuk realitinya pahit untuk aku menerima situasi sebenar yang terjadi sekarang….

Seseorang yang bagi aku lengkap sebagai lelaki yang soleh yang banyak mengajar aku untuk lebih dekat denganNYA, yang aku rasa banyak membimbing aku menjadi yang lebih baik dan berubah hanya untukNYA.. die pernah berkata “Allah tidak akan pisahkan dua hati yang bertemu hanya keranaNYA. Yakinlah dengan kata-kata ALLAH”.. aku sering menjadi sejuk bile mendengar segala kata-kata nasihat darinya…

Tapi semua itu hanya menjadi kenangan sebab aku dan die dah lost contact.... tapi entah kenapa jauh di sudut hati aku yakin dengan kata-katanya dan JanjiNYA….biarlah masa yang menentukannya...

1.40 am/120609

No comments:

Post a Comment