09 July, 2009

..::AKU::..




Aku… 
Seorang yang susah untuk meluahkan perasaan kat seseorang…ape yang aku rasa semuanya aku rela pendam sendiri… mungkin sifat aku sebegini ataupun aku begitu berhati-hati dalam memilih orang untuk berkongsi perasaan aku…dan aku seorang introvert...

Entahlah aku teringin menulis tapi bile rasa nak menulis tu datang, apa yg ada kat kepala terus terbang melayang… akhirnya ape sebenarnya nak tulis x tertulis, dan yg tak terpikir nak tulis, aku tulis… so sekarang mungkin masanya untuk aku mula menulis di sini… sekadar untuk mencurahkan rasa dan memuaskan keinginan…

Aku…
aku x biasa bahasakan diri aku ngan orang lain dengan kata ganti nama ‘aku’… nak tau sebab ape? Aku pun tak ingat sape yang cakap tapi ntah nape aku ikut kata-katanya… hamba Allah itu berkata, aku itu panggilan kita dengan Allah sebab lebih dekat denganNya…so aku hanya specializedkan panggilan aku tu hanya untuk DIA… tapi kat sini klu nak guna panggilan saya, kite, kami mcm skema & ntah ape2kan… lagipun aku tulis sekadar untuk meluahkan perasaan dan macam bercakap ngan diri sendiri…

Bile aku dh semakin meningkat dewasa..aku merasakan banyak sebenarnya tanggungjawab yang harus aku galas tapi aku rasa macam aku tak mampu dan belum berjaya melaksanakan tanggungjawab tu....

Aku dapat merasakan yang diri ni bagaikan lautan yang ada pasang dan surutnya…begitu juga dengan imanku… kadang2 naik dan kadang2 turun… itulah pentingnya istiqamah dalam setiap perkara yang kita lakukan agar ianya sebati dengan jiwa kita semua agar kita tidak merasakan beban untuk melaksanakannya….

K stakat ni dulu madah perkenalan…sesungguhnya banyak benda yang perlu aku pelajari untuk menulis kat sini…dan aku jadikan blog ni sebagai platform untuk aku berkongsi apa yg aku rasa dan memenuhi kehendak di sudut hati yg paling dalam... 

No comments:

Post a Comment