10 October, 2019

..:: SESEDERHANA ITU ::..

Sederhana....

Tere liye.... sgt berkait rapat dgn sederhana dalam setiap karya penulisan buku yang dihasilkan... dan itu sgt dekat dengan hatiku...

aku tidak tahu orang sekeliling aku memandang diriku bagaimana.... tetapi aku merasakan kdg2 aku mmg sederhana tapi ada masanya aku merasakan aku terlalu kerdil dan tiada apa... 

Alhamdulillah setiap kali aku merasakan begitu, Allah gerakkan akal utk aku terus rasional dan tidak mengikut emosi dan hadirnya sahabat2 dan keluarga yg dapat menaikkan kembali semangat dan kesyukuranku...

Sedari dulu, aku memang teringin untuk menghasilkan buku (bukan cerpen tapi more to puisi ke sajak ke dan seumpama dengannya) tapi keinginan hanya tinggal kenangan... aku da compilekan sikit2 hasil mata pena dan ketukan jari dalam word tapi hari ni aku merasakan biarlah aku abadikan karya2 itu di persada ini... mana tau aku x sempat nak bukukan hasil2 ni...  

Puisi kali ni aku hasilkan pada 09.04.2015...biasanya sesuatu itu terhasil mengikut situasi penulis itu dalam keadaan apa (ni gol marhaen...bukan profesional).. dan aku mmg lah tergolong dlm golongan marhaen itu... selamat membaca puisi pendek... =) 


PUISI SESEDERHANA ITU
Menghargai dalam diam
Menyayangi dalam senyap
Sesederhana itu
Cukup untuk rasa dicintai
Cukup untuk rasa dikasihi
Walau tanpa lisan
Walau tanpa lirikan
Kasih itu meresap ke hati
Sayang itu berdenyut bersama nadi


2 comments:

  1. Replies
    1. sederhana selamanya indah bagi mereka yg menghargai...eh..haha... tahniah kasyah dah 2 buku dahhhh

      Delete