11 December, 2011

..::KERINDUAN ITU::..

assalamualaikum....bila fikir2 bila aku dah berstatus bekerjaya, aku seakan-akan (bukan seakan-akan tapi MEMANG) merindui kenangan2 bersama sahabat2 sewaktu aku masih berstatus pelajar.... hmm mmg byk kenangan yg terlakar saat aku 4 tahun berada di UiTM dan setahun di bumi Gopeng, Perak...juga sewaktu aku mula mengenal erti persahabatan yg sebenar di Asrama Puteri SMK Aminuddin Baki....tetapi, jika dua hati yang bertemu hanya keranaNYA, insyaALLAH hati2 mereka xkan terpisah....=)

Dialog kat bawah nie, aku amik dari facebook kawan.... terkesan kat diri ni bila aku rindukan seseorg dan teringin aku berdialog sebegini bersama sahabat aku yg aku sayang....huhu

Entahkan mengapa, biar RINGKAS bicaranya, seribu KESAN di hati..
 
"Assalamualaikum," sana.
"Wa'alaikumussalam. Ada apa?" sini.
"Terasa macam nak cakap dengan seseorang," sana.
"Fasal apa?" sini.
"Sibuk ke? sana.
"Agak," sini.
"Ok," sana.
"Allah ada," sini.
"Tahu," sana.
"Allahlah tempat MENGADU," sini.
"Ya baik," sana.
"Bangun. Malam ni. Jom sama," sini.

Senyap. Ada TANGIS di situ.

"Kan bagus kalau ada di sini," sana.
"Tak bagus pun," sini.
"Kenapa?" sana.
"Orang kata UKHUWAH tu lebih MANIS bila JAUH," sini.
"Bila DEKAT asyik nak GADUH," sana. Tergelak dalam sebak.
"RINDU SEBENARNYA," sini.
"Kenapa tak cakap?" sana.
"Saje. Nak DIDIK SABAR. Ada UJIAN yang jauh LEBIH BESAR tidak lama lagi," sini.
Sana senyap.
Sini senyap.
Dan titis itu tumpah juga. Berjuraian...


mood: waa.....rindu kmu semua..........

No comments:

Post a Comment