11 November, 2010

..::TEKA-TEKI TEKA-TEKUK::..


sesekali main teka-teki boleh menghilangkan stress tp ade gak yang boleh naikkan suhu dalam termometer badan...hehe... dulu pakcik bongsu aku slalu bagi teka-teki yg hampir semuanya aku x dpt jawab...pastu bile mmber2 teka, kebanyakan aku dpt jawab...hehe...

tapi bile akal dah lame tak diasah dengan soalan teka-teki, otak jadi tumpul smpai nak potong sayur pun x lut.... hari nie adelah kawan aku yg main2 teka-teki... aku jawab tpi asik salah je... adelah dalm 3 soalan die bagi tpi sume pun salah..huhu... tapi aku suke sbb die blh refreshkan otot-otot dalm kepala nie....haha... nak tau ape teka teki die??? jom bace kat bawah ni..



1. dalam byk2 kopi, kopi ape yg boleh berdiri... suka jalan2??
2. apa persamaan antara gajah ngan tiang elektrik?
3. burung terbang dengan sayap, gajah terbang dengan ape?
4. dalam banyak2 meja, meja apa yg boleh makan?


yang kat bawah ni plak ape yg aku ingat soklan dulu2...


5. dalam byk2 mee, mee ape yg xleh makan?
6. antara semua patung, patung ape yg hidup??
8. buah ape yang bile dah masak die ke atas??
9. dalam byk2 kotak, kotak ape yg berdosa??
10. kenapa siput babi jalan lambat??


cukup2la dulu ea...agak-agak sesiapa yg bace nie, blh jwb x??? hehe.. ada teka-teki yg mcm cerita tp malas lak jari ni nak main lompat-lompat atas huruf2 nie... huhu.. lain kali ye... sekian sj dari aku...

No comments:

Post a Comment