10 November, 2010

..::KARANGAN YG X SERUPA KARANGAN::..

pic nie x jelas sgt...huhu.. xpela

Salam semua… emm kdg2 aku fikir bila lah aku nak update blog nie hari2…hehe.. sbb kdg2 aku ade je benda yang nak dicoretkan tapi tangan ni malas betul nak menari-nari atas keyboard… alih-alih idea yang sedia ada melayang ibarat ditiup puting beliung yang nyaman… (apela aku merepek nie)
Ok skrg aku nak poyo ckit dengan memberitahu yang aku ade beli beg hiking baru plus kasut sukan baru (baru x la baru sgt)… maksud baru di sini adalah barang2 tue belum pun dirasmikan oleh aku…hurm aku sgt gembira sbb akhirnya aku dpt juga brg2 yang aku impikan…

Sedang semangat aku berkobar-kobar untuk menawan puncak2… kaki aku tersekat oleh halangan2 yang sukar untuk aku elakkan…suka aku nak cakap yang aku dah gian nak panjat gunung ke bukit nie...!!! walaupun aku ni stamina x la mantap pun tapi aku nak kerap mendaki baru ar blh jd mantap…ye tak?? Tapi rezeki masih belum menyebelahi aku… aku kena fokus benda lain dulu sblum aku aktif bab2 mendaki nie…

Aku kena settlekan lesen memandu dulu, persiapan kakak aku yg nak kawin (yela sbb aku nie adik yg akan menggantikan tempat die bile die kawin nnt) dan praktikal yg x lame lagi akan tamat… sebelum aku buat keputusan aku selalu fikir tentang mak aku… mak selalu bagi green light untuk aku pergi ke mana yang aku nak… tapi disebabkan kebaikan itu aku menjadi serba salah jika ada program pendakian yang clash ngan hal family… boleh dikatakan byk kali jugak la aku x ikut program family…tapi untuk akak aku nak kawin nie mmg x bleh nak skip la kan sebab nya x kan nak biarkan mak ngan abang aku je yg uruskan….

Disebabkan tu la aku perlu menahan gian aku nie dari sebarang aktiviti2 yang aku minat nie…..arrghh….kdg2 perasaan aku berkecamuk….. tapi aku kan cool… so bile hati jahat nie kate ‘pergi je la aktiviti tu’, hati yg baik cpat potong ‘ingat mak, ingat fmily, sbr ckit je lagi’..huhu…

Plan aku skrang aku nak cari lubang untuk aktiviti yang dah tertanam dlm denyut nadi aku nie… ntah la aku pelik sbb bukan slalu sgt pun aku join daki-mendaki nie, tapi soul tu dah dtg… nak wat camne mmg nie yg sebati kot… Cuma aku masih mencari group yg betul2 kena dengan jiwa aku… mmg semua group ok dan best tapi apa yg aku harapkan masih belum terjumpa….

Harapan aku moga segalanya berjalan lancar dan tahun depan byk puncak yg akan aku tawan….

p/s: mcm karangan la plak aku tulis kali nie…huhu.. xpe la…nak bace silakan.. x nak baca tinggalkan..hehe

No comments:

Post a Comment