19 January, 2023

..:: TERIMA KASIH WAHAI TUHANKU ::..

Dengan nama Allah yg Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani...
.
Harini mungkin terlebih rajin naik syeikh untuk update blog😅 scroll bahagian draft... Tajuk ni dibuat pada 09.02.2022... bila aku tgk ig, tahun ni juga aku post benda tahun lepas yg aku syukuri yg aku hold hingga hampir setahun utk update di ig juga lebih setahun di blog ni...
.
Mmg aku bersyukur utk hal itu kerana ia melibatkan ikatan adik beradik... Walau sekarang juga tidaklah begitu mesra namun tidaklah sampai bermasam muka... Itupun aku dah cukup sgt bersyukur... Bukan semua tapi hanya yg seorang itu...aku juga tidak tahu di mana silapnya...cuma pagi tadi terdengar nasihat ustaz di IKIM... Kita x boleh nak ubah hati seseorang, tapi kita mampu pujuk hati kita dan juga kita hanya ada senjata doa .. berdoalah kerana yg mampu mengubah hati seseorang juga mengubah hati kita adalah Allah .. *hampir menangis aku dekat fateh tadi... Sebakkk*..
.
Jadinya aku juga akan tepek nukilan aku di sini... Dan gambar yang aku tampal kat sini bekenaan hal lain yg juga sangat aku syukuri..
.
Terima kasih Allah atas segala perjalan hidupku yang telah Engkau aturkan.
Aku tahu inilah yang terbaik untukku dalam mempelajari hal2 yang Engkau ingin mendidik..
.
*PUISI TERIMA KASIH ALLAH*
.
Terima kasih Allah
Atas segala kurniaan dan rahmatMu
Aku tidak tahu doa siapa yg diangkat
Perjalanan malam ni baik² sahaja

Terima kasih Allah
Kerana melembutkan hati² kami
Agar saling meminta dan memberi maaf
Moga malam ini menjadi permulaan baharu 
Agar tertaut kembali hubungan kami yang suram 

Terima kasih Allah
Memberikan kami sedikit kekuatan 
Untuk bertahan dan Masih berada dalam landasanMu
Moga kasih sayang kian menyubur antara kami

Terima kasih Allah
Asbab malam ini apa yang terbuku terluah
Terlihat tenang tak bererti tidak berkocak didalamnya
Aku bersyukur Kau menyayangi mereka 
Dan moga² Kau menyayangiku juga

Terima kasih Allah
Keranaa menyedarkan aku mulutku juga berbisa
Yang boleh menyinggung hati dan perasaan orang lain
Tanpa aku sedar 
Ampunkan aku ya Allah atas khilafku 
Yang masih berusaha menjadi baik dipandanganMu
.
#tintasutera
#15012022
#3.00am
#hampirsetahun
#alhamdulillah
.

No comments:

Post a Comment