07 December, 2019

..:: KAhWIN ?? ::..


semalam 5.12.19, usai solat maghrib, sebelum menyambung sesi senaman, AA meminta aku membuat kopi untuknya... tiba-tiba ad sesi dialog spt di bawah:

AA : sekarang ko xde pakwe ke m**?
aku : xde AA
AA : sorang pun xde? kawan2 ke?
aku : xdeeee..... semua muda2 la AA.. owh... yg pasal org dulu tu kan AA, die dah nak kwin da dgn org yg saya teka tu... maknanya instinct saya ni boleh digunapakai la ea..
AA : betul... selagi mana kau jujur dgn diri kau, insyaAllah Allah akan bagi petunjuk... mungkin Allah nak suruh ko matang sikit kot...
aku : matang? (dlm hati, aku x cukup matang lagi ke? huhu... tapi malas nak tanya lebih2 sebab kalau sambung mau 2 jam nnt... nak cepat2 off topik)... xpelah AA, sy ok je mcm ni
AA : kau cakp mmg la ok.... bla bla bla... (aku x berapa dgr smbungan sbb menuju ke sinki nak basuh sudu)..😅

AA ni antara org yg selalu kata aku da patut kena kawin.. dont know why... tapi nak kata aku x usaha, aku da beberapa kali usaha tapi semua x menjadi dan aku rasa persiapan diri sendiri tu yang belum cukup @ kesungguhan aku utk berkahwin masih belum solid... Dan aku percaya Allah da susun takdir hidup aku cantik di pandanganNya, Belum masa terbaik utk aku melayari bahtera rumahtangga...
Hanya perlu jalani kehidupan sekarang dengan syukur dan sabar ..hargai setiap apa yang kita ada dan ambil hikmah dan pengajaran pada setiap apa yang kita la lalui...😊😊


2 comments:

  1. Letih juga layan soal kahwin

    Jodoh yang mana datang dulu agaknya
    Jodoh dengan manusia atau jodoh dengan kematian

    Sama-sama kita doa yamg terbaik

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan....sbnrnya mls nak fikir...tapi akan ad org2 yg membuat kita berfikir...

      Delete