10 October, 2011

..::PERJALANANKU::...

Bismillahhirrahmannirrahim......aku memulakan bicara....=)
Assalamualaikum aku ucapkan sebelum tangan memulakan langkah utk berkata....=)

Alhamdulillah dah seminggu aku memulakan tugas sbg assistant company secretary kat Husna Corporate Services Sdn Bhd...bile dah mula kerja kat sini, hati aku alhamdulillah tenang dan selesa.....

Aku berfikir...Allah da susun hidup aku dgn sebaiknya... dulu aku mcm nak lari dari bidang akaun dan nak masuk teknik...tapi bile dpt teknik kos akaun juga...so stay je skolah lama.... itu pun hikmahnya aku dpt masuk matrikulasi Gopeng yg mane aku betemu dgn kenangan yg sgt manis...=) matrik pun setelah permohonan aku utk diploma ke jurusan yg lain x terpilih....huhu...

Bile da menempuh alam UiTM selama 4 tahun...aku sgt bersyukur....walau dugaan yg bersinggah tu x jemu utk menjenguk aku.... akhirnya aku dah pun menamatkan pembelajaran utk mendapt segulung ijazah...pada mulanya aku sgt berkeinginan utk beralih ke bidang pembuatan (buat kek, roti) tp setelah aku mencuba, aku rasa aku x dpt nak meeneruskan entah kenapa belum smpai sminggu aku da xde hati....mgkin ad sebabnye, hny Allah yg tahu... 

salah satu hikmahnya, aku boleh berkhidmat utk keluarga aku...sambil tu aku wat gak part time kat kedai bakeri..tp itu pun x brape sesuai dgn jiwa aku disbbkn beberapa faktor...bile aku membuat keputusan utk x meneruskan kerjaya dlm bidang pembuatan nie, alhamdulillah skali lagi sebab aku x menyesal pun atas pilihan yg dibuat mgkin itu yg terbaik utk aku setelah aku mohon padaNYA agar memberi yg terbaik utk dirku....

Dan aku merasakn yang ALLAH syg kat hamba-hambanya....DIA berikan kita sakit tapi ad pengubatnya...DIA bagi kita susah dan akhirnya kesenangan pun tiba...DIA bgi kita sedih tp DIA pun memujuk kita....hmm ape lagi yg kita nak?? cuma kita yg perlu membuat pemilihan dan mempunyai akal fikiran utk berfikir....

Sekarang, aku berada dlm salah satu cabang perakaunan juga dan juga mepraktikkan kmbali cara2 sewaktu aku menjadi setiausaha persatuan....alhamdulillah pengalaman lalu dah ade, cma perlu dikembalikan dan diperbaiki sgla ape kekurangan yg ad pd masa lepas untuk dipraktikkan sekarang...

ALHAMDULILLAH ya ALLAH....Engkau memberi aku rezeki di tempat yg aku selesa....boleh solat...pakaian baju kurung... staff baik2...bos pun baik...big boss (en Halim Ahmad) lagi baik dan aku suka berbual dgn die sb die byk input....walaupun die oku dr lahir tp die bgus shinggakan dpt membuka syarikat dan menggaji aku, org yg cukup sifatnya....hmm....lagi akak2 n abang2 kat sini suke wat aktiviti....tu pun alhamdulillah kena dgn jiwa aku.....

Ya Allah, aku memohon kepadamu agar Engkau menajamkan penglihatanku agar aku teliti melihat setiap patah perkataan dalam dokumen2, tingkatkan kepantasanku agar semua urusan client diselesaikan dgn segera dan cerdaskan pemikiran dan akalku agar aku dapt berfikir dgn sebaiknya utk menyelesaikan masalah dan memahami ape yg diajarkan oleh bos aku....

Terima kasih Ya ALLAH atas rezeki yg telah ENGKAU berikan padaku....walau x banyak seperti kwn2 yg seangkatan denganku tp aku bersyukur kerana bukan sikit atau byk yang penting tetapi keberkatannya dan masa yg ada utk aku bersamaMU x hilang......insyaALLAH....=) 

~aku rasa nak nangis bile merasakan kasih sayang ALLAH kat aku,,, tapi aku sndiri belum memberi cintaku padaNYA dgn sebenar-benar cinta tap aku masih berusaha....bantu aku ALLAH agar aku sentiasa merinduiMu dan berharap agar bertemu dgnMU ~




No comments:

Post a Comment