28 November, 2009

~kembali dr ledang~

salam kembali ...
akhirnya aku ubah keputusan untuk ke ledang setelah blik ke rumah untuk kali terakhir sebelum abis final aritu... aku amik keputusan yang betul2 hati aku rasekan ape yang perlu... akhirnya aku tak menyesal dengan keputusan nie...

Program Ekspedisi Rakan Alam 18 (ERA18) merupakan program GPMS yg akan diadakan setiap tahun... sebenarnya program ini untuk mencari pelapis GPMS tetapi kadg2 ape yang kita harapkan tidak dapt dipenuhi sepenuhnya...walau apa pun harapan agar peserta yang datang akan terbuka sedikit minda akan status melayu pada zaman sekarang... byk aku blajar daripada program nie tapi aku x pandai untuk mengolah dalam bentuk ayat... ape yang aku tau aku dapt ilmu cikit cthnya SWOT,TORI n PLOC.. prinsip belon dan mcm2 lagi...
Aku jadi peserta waktu ERA 17.. aku dapat rasakan bagaimana susahnya pejuang2 melayu untuk menuntut kemerdekaan..byk sejarah tercipta di ledang... waktu mendaki aku rase bukan mudah untuk ke puncak... tapi dengan semangat setiakawan dan kata2 perangsang drpd kem komanden...iaitu cikgu akhirnya aku berjaya menawan puncak gunung ledang... alhamdulillah Ya Allah aku dapt melihat betapa agungnya dan hebatnya ciptaanMU.. betapa nyamannya angin yg Kau hembuskan... betapa damainya tatkala berada dalam dakapan kasihMu... sesungguhnya apa yang aku rasa amat indah sekali...aku dapt kenal sahabt yang akan berada di cc aku diwaktu aku senang dan susah...

ERA 18 aku pergi sebagai urusetia... aku menjadi ajk masakan...walaupun hakikatnya aku nie bukannya pandai masak sgt... aku pergi bersama sahabat aku yang sentiasa bersama pada setiap program... di kala aku keseorgn...die ade...ITQAN QURRATUAINI AQILAH namanya...thanx qilah... waktu tu kitorang je batch yang sama.. qilah pun jd ajk masak gak n aku salute ngan die sebb die mmg pandai masak... tapi setiap org ade kelebihan masing2... aku jaga api yang digunakan untuk masak air... dapur tu dapur kayu... so mmg bermain dengan asap,abu dan api...huhu..
kali ni aku naik atas view urusetia dan byk jugak benda aku blajar... jadi urusetia lebih byk yang kite akan dapt berbanding jdi peserta...
walupun kami orang dapur tak dapat nai ke puncak... kami rasa puas sebb kami dapt serve peserta dan urusetia... byk suka duka yang dilalui bersama... syg korang sume...walaupun ade orang berkata gpms ni politi tapi bagi aku untuk peringkat ipta nie... lebih kepada pendidikn... dan aku suke dengan ape yang aku pegang 'ONCE IN GPMS< FOREVER WITH GPMS'... aku jg berpegang dengan ' jangan melihat siapa yang berada dalam gpms itu tetapi lihatla pada moto dan mukadimah nya'... kate2 cikgu yang aku suka dengar wktu mendaki dulu...'hnya yang cekal dan tabah dapt mencapai mercu tanda' (klu x silap) dan ' biar bertatih asalkan langkah cermat...' ayt ni sume dipetik dari kata2 tun Dr Mahathir...

em ape lagi ye...aku harap aku akan dapt join program ni stiap tahun...insyaALLAH...
terima kasih atas sokongan senior2 gpms yang dari dulu berada di samping kami orang yang baru bertatih dan berjalan...memberi semangat dan tunjuk ajar...

No comments:

Post a Comment